13 травня 2020 року вчителі біології Херсонської області брали участь в обласному навчально-методичному онлайн-семінарі «Реформування біологічної освіти: виклики для вчителя».

13 травня 2020 року вчителі біології Херсонської області брали участь в обласному навчально-методичному онлайн-семінарі «Реформування біологічної освіти: виклики для вчителя». Організатором заходу була завідувачка навчально-методичної лабораторії біології й хімії Херсонської академії неперервної освіти Н.І.Лисенко. Доповідачами були представники інституту педагогіки НАПН України та працівники КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». Не зважаючи на недосконалий інтернет-звʼязок, педагоги змогли дізнатися про майбутні орієнтири шкільної біологічної освіти та отримати поради щодо підвищення якості освітнього процесу.

О.Г. Козленко, старший науковий співробітник інституту педагогіки НАПН, говорив про те, що дороговказом для шкільної біологічної освіти є міжнародне порівняльне дослідження PISA. Олександр Григорович розкрив особливості структури природничо-наукової грамотності та висвітлив загальні питання створення та застосування компетентнісно орієнтованих завдань у навчанні біології. Також Олександр Григорович визначив «болючі точки» освітнього процесу, певне вдосконалення яких могло б сприяти підвищенню предметної компетентності учнів та покращенню результатів у наступних випробуваннях PISA.

Ю.А. Агачева, старший викладач кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» розповіла учасникам семінару, що запорукою успішного навчання біології є знання психологічних особливостей дітей «покоління Z». Юлія Анатоліївна описала характерні ознаки сучасного підлітка й надала психолого-педагогічні рекомендації щодо ефективних способів взаємодії з ними на уроці біології.

І.В. Головченко, викладач кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін, описав стан здоров’я учасників освітнього процесу. Ігор Валентинович наголосив на тому, що, оскільки вчителі біології формують знання про фізіологічні процеси, які відбуваються в організмі людини, вони грають важливу роль у формуванні здоровʼязбережувальної компетентності учнів, бо саме ці знання є основою для розвитку навичок, покликаних зберігати міцне здоровʼя людини й сприяти здоровому способу життя.

Завідувачка навчально-методичної лабораторії біології й хімії,  Н.І.Лисенко схарактеризувала проєкти професійного стандарту за професією «Учитель закладу загальної середньої освіти» та державного стандарту базової середньої освіти й закликала учасників семінару долучитися до їх обговорення на сайті МОН.

Усім учасникам семінару запам’ятався виступ доцента кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін Кохановської Олени Вікторівни. Вона розповіла про те, яким має бути цифрове навчальне середовище уроку біології та надала рекомендації щодо застосування ресурсів Інтернет в освітньому процесі.

Категорія: Новини
Оберіть мову