23 квітня 2020 року кафедрою теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти спільно з навчально-методичною лабораторією виховної роботи та позашкільної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» на платформі Zoom проведено веб-консультацію «Розвиток життєвої компетентності особистості як умова ефективного розв’язання складних життєвих ситуацій»

Відповідно до плану проведення онлайн-консультацій для педагогічних працівників Херсонської області 23 квітня 2020 року кафедрою теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти спільно з навчально-методичною лабораторією виховної роботи та позашкільної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» на платформі Zoom  проведено веб-консультацію «Розвиток життєвої компетентності особистості як умова ефективного розв’язання складних життєвих ситуацій», у якій брали участь заступники директорів з виховної роботи та класні керівники закладів загальної середньої освіти Херсонської області.

Матеріали з теоретико-методичних аспектів зазначеної теми підготувала Віталія Володимирівна Примакова, доктор педагогічних наук, професор кафедри (презентація додається). У них розкрито роль життєвої компетентності у формуванні готовності адекватно реагувати на зміни у динамічному світі.

Розглядаючи життєву компетентність як своєрідний індикатор, що дає можливість визначити ступінь готовності людини до життя та самореалізації в сучасному динамічному інформаційному суспільстві, Віталія Володимирівна наголосила на актуальності проблеми. Адже сьогодні освітяни опинилися у незвичних умовах, до яких мали адаптуватися й успішно зробили це у найкоротший термін. Це дозволило їм забезпечити якісну організацію навчання під час карантину. У запропонованій інформації схарактеризовано переваги і ризики, з якими стикаються педагоги, які діють стандартно або творчо. Наведено перелік якостей творчої особистості та класифікацію м’яких навичок, формування яких є одним із обов’язкових завдань, окреслених у положеннях концепції Нової української школи.

Специфіку взаємодії учасників освітнього процесу в умовах дистанційного навчання розкрила Юлія Анатоліївна Агачева, кандидат психологічних наук, доцент кафедри. Цікава дискусія відбулася із учасниками зустрічі під час обговорення проблем домашнього насильства, які докладно було висвітлено Юлією Анатоліївною. Вона підкреслила, що нині особливу стурбованість викликає поширення в суспільстві таких деструктивних проявів як домашнє насильство, булінг. Ужити необхідних заходів, щоб убезпечити вихованців від таких явищ, їх негативних наслідків, попередити або нівелювати дію негативних чинників впливу на особистість, мають держава і суспільство. Тож актуалізується потреба у посиленні уваги до виховної роботи в закладах загальної середньої освіти. Було проаналізовано сучасний стан проблем створення безпечного освітнього шкільного середовища; наголошено на потенціалі організації виховної роботи в закладах загальної середньої освіти для виконання вимог законодавства щодо гарантування безпечного освітнього простору без проявів насильства для дітей, підлітків, учнівської молоді.

Детально ознайомила педагогів Херсонщини з особливостями організації дистанційної взаємодії всіх учасників освітнього процесу Таїсія Йосипівна Гусь, завідувач навчально-методичної лабораторії виховної роботи та позашкільної освіти. Таїсія Йосипівна також ознайомила освітян зі змінами у плануванні виховної роботи та новими правилами завершення навчального року в закладах освіти у зв’язку із продовженням загальнонаціонального карантину. Учасники веб-консультації активно обговорювали питання щодо представлених тем, ділися своїми думками та новим досвідом.

Категорія: Новини
Оберіть мову