Розвиток інклюзивної освіти: запровадження міжнародного проєкту «На шляху до інклюзії» на Херсонщині

У 2019 році КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» долучилася до участі у чесько-українському проєкті «На шляху до інклюзії». Участь у проєкті беруть науково-педагогічні і педагогічні працівники академії, керівники та педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, фахівці інклюзивно-ресурсних центрів Херсонської області.

Метою проекту «На шляху до інклюзії» є підтримка рівного доступу до навчання та недопущення дискримінації в освіті в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях України за допомогою передачі чеського досвіду у сфері інклюзивної освіти, мультикультурного виховання та інновативних методів, які підтримують критичне мислення і виховання толерантності.

У співпраці з Одеською академією післядипломної педагогічної освіти, Херсонською академією неперервної освіти, Миколаївським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти було визначено основні теми та пріоритети на основі переговорів та освітньої поїздки до Чехії у березні 2019 року.

На основі аналізу потреб українських партнерів фахівцями з Педагогічного факультету Університету Масарика було створено практичний інтенсивний курс для 27 українських експертів із вищевказаних областей України. Лекторами виступили викладачі кафедри соціальної педагогіки, директорка базової школи м. Брно Горацке Намєсті та директор педагогічно-психологічних консультацій м. Брно. Учасники цього курсу, зі свого боку, провели 26 семінарів у своїх навчальних закладах. У семінарах взяло участь понад 580 осіб.

Восени 2019 року чеськими та українськими експертами в області інклюзії було реалізовано 6 семінарів (у Одеській академії післядипломної педагогічної освіти, Херсонській академії неперервної освіти, Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти), під час яких із проблематикою інклюзивної освіти, новими методами та актуальним розвитком цієї сфери у Чехії та Україні познайомилося наступних 180 директорів шкіл, учителів та інших педагогічних працівників. Учасники оцінили семінари як корисні а нові знання як такі, що можна добре використовувати на практиці.

Друга складова проекту спрямована на розвиток критичного мислення і краще розуміння мультиперспективності історії. Весною 2019 року відбулося 6 семінарів на тему використання усної історії у шкільній практиці. Семінари вів Юрій Волошин, професор Полтавського національного педагогічного університету ім. Короленка, та його колега Анастасія Момот. У цих семінарах взяло участь 285 учителів та майбутніх педагогів. Вже п’ять років відбувається конкурс шкільних усноісторичних проектів (більше на сайті проекту www.ustnayaistoriya.info). За оцінкою фахового журі якість надісланих робіт має тенденцію підвищення.

У грудні 2019 року відбулася освітня поїздка вчителів-координаторів шкільних усноісторичних проектів, які перемогли у конкурсі. Під час візиту до Чехії учасники поглибили свої знання щодо використання інновативних способів вивчення історії.

Проект буде продовжуватися й у 2020 році.

Категорія: Новини
Оберіть мову