У період з 18 по 23 листопада 2019 року в КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» вперше відбулися курси підвищення кваліфікації для асистентів учителів закладів загальної середньої освіти відповідно до вимог Концепції «Нової української школи». У першому етапі взяли участь 115 педпрацівників із 26 районів, міст та ОТГ Херсонської області.
Міністерка освіти і науки України Ганна Новосад у своїх виступах запевнила, що інклюзивне навчання, упровадження інклюзивної освіти і продовження тих важливих змін, які були започатковані в останні два роки, залишаються пріоритетом для уряду. Актуальним залишається й підготовка до роботи в інклюзивному освітньому середовищі саме асистента вчителя.
Мета навчання полягає у формуванні компетентностей асистентів учителів закладів загальної середньої освіти, необхідних для ефективної роботи в інклюзивному освітньому середовищі відповідно до чинного нормативно-правового забезпечення, сучасного розуміння інклюзивного навчання.
Завдання, які стояли перед тренерами НУШ – викладачами, методистами, педагогами, – це засвоєння слухачами основних принципів і цінностей інклюзивної освіти, їхня обізнаність з міжнародною і національною законодавчою базою та з основними принципами концепції «Нова українська школа» в умовах інклюзивного навчання.
Упродовж насичених шести днів спільної творчої і плідної роботи асистенти оволоділи основними методами роботи в умовах інклюзивного освітнього середовища, зокрема, розробленням індивідуальної програми розвитку для дитини з особливими освітніми потребами, розширили знання про особливості розвитку дітей з особливими освітніми потребами, їх навчання й виховання. Оволоділи методами організації власної професійної діяльності з урахуванням особливостей взаємодії асистента вчителя з учителем, іншими працівниками закладу освіти, а також із батьками дітей.
Сподіваємось, що сповнені фахових знань, позитиву, оптимізму, творчості й відповідальності, спираючись на використання теоретичних знань і практичних умінь, набутих під час навчання, учасники курсів підвищення кваліфікації втілюватимуть усі свої творчі плани та задуми, спрямовані на впровадження інклюзивної освіти, супроводу розвитку і становлення учнів.