17-18 жовтня 2019 року на базі КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» відбувся обласний науково-практичний семінар «Науково-методичні засади впровадження фінансової грамотності в освітній процес закладів загальної середньої освіти: результати експерименту».

17-18 жовтня 2019 року на базі КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» відбувся обласний науково-практичний семінар «Науково-методичні засади впровадження фінансової грамотності в освітній процес закладів загальної середньої освіти: результати експерименту».

У роботі семінару взяли участь учителі Білозерського, Великолепетиського, Великоолександрівського, Генічеського, Голопристанського, Горностаївського, Нововоронцовського, Новотроїцького, Олешківського, Чаплинського районів, міст Голої Пристані, Каховки, Нової Каховки та Херсона, які викладають курс «Фінансова грамотність» у старшій школі.

Відкрила семінар Галина Сергіївна Юзбашева, кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», яка відзначила важливість та актуальність упровадження курсу «Фінансова грамотність» у складних економічних реаліях сьогодення.

Зоя Володимирівна Філончук, кандидат педагогічних наук, завідувач навчально-методичної лабораторії географії та економіки КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», розкрила методичні аспекти використання інноваційних інструментів навчально-методичного комплексу курсу «Фінансова грамотність. Фінанси. Що? Чому? Як?»; відповіла на запитання вчителів щодо особливостей впровадження оновленого курсу в закладах загальної середньої освіти області.

У своєму виступі Зоя Володимирівна зазначила, що 17 закладів загальної середньої освіти області були учасниками експериментального впровадження в освітній процес курсу «Фінансова грамотність» (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 828 від 19.07.2012 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі загальноосвітніх навчальних закладів та вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації України на 2012-2019 роки»; наказ Міністерства освіти і науки України №324 від 24.03.2016 «Про розширення бази для проведения дослідно-експериментальної роботи «Науково-методичні засади впровадження фінансової грамотності у навчально-виховний процес навчальних закладів» на 2012 -2019 роки»). «Фінансова грамотність», як курс за вибором, викладався і в інших закладах освіти області відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України.

Сьогодні курс «Фінансова грамотність» викладається в більш ніж 60 школах Херсонської області.

Методичні аспекти формування фінансових компетенцій учнів в умовах сільської школи представила Наталія Михайлівна Кудлай, учитель фінансової грамотності Правдинської загальноосвітньої школи І — ІІІ ступенів Білозерської районної ради; про результати експериментальної роботи в рамках впровадження курсу «Фінансова грамотність» щодо організації позаурочної роботи з учнями доповіли Лариса Анатоліївна Пішко, учитель Олешківської гімназії та Олена Василівна Трапезникова, учитель Каховської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 з поглибленим вивченням іноземних мов.

Ірина Семенівна Гнесюк, учитель Херсонського НВК «Загальноосвітня школа ІІ ступеня – ліцей журналістики, економіки та правознавства», у своєму виступі окреслила коло сучасних підходів до навчання фінансової грамотності; учасники семінару отримали поради від досвідченого педагога щодо їх впровадження в освітній процес.

Юлія Володимирівна Кнорр, учитель Херсонського ліцею Херсонської обласної ради, у своєму виступі зазначила, що фінансове виховання є важливою складовою у формуванні життєвої компетентності учнівської молоді. основою формування соціально та економічно активної особистості.

Учні ліцею показали фрагмент турніру юних знавців курсу «Фінансова грамотність». У формі рольової гри вони розглядали складні фінансово-економічні проблеми, захищали власну думку під час полеміки.

Учасники семінару зазначили, що вивчення курсу позитивно впливає на фінансову поведінку учнів, сприяє усвідомленню важливості фінансових знань у професійному самовизначенні, формує фінансову культуру учнівської молоді, навчає ефективно управляти власними фінансами та відповідально користуватись фінансовими послугами.

Завершився семінар проведенням «круглого столу» з проблеми «Про напрями розвитку шкільної фінансової освіти», під час якого обговорювалися питання, пов’язані як з подальшим упровадженням оновленого курсу «Фінансова грамотність», так і з реалізацією наскрізної змістової лінії «Підприємливість та фінансова грамотність» у сучасній шкільній освіті.

Категорія: Новини
Переклад