«Аутизм. Світ один для всіх». Саме таку назву має книжкова виставка, яка експонована в науково-педагогічній бібліотеці КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти».

«Аутизм. Світ один для всіх». Саме таку назву має книжкова виставка, яка експонована в науково-педагогічній бібліотеці КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». На виставці широко представлені  матеріали відомих авторів і статті херсонських педагогів у різних освітніх виданнях про проблему аутизму та специфіку роботи з дітьми з розладами аутистичного спектру. Виставка створена співробітниками бібліотеки за ініціативи та участю  ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти».

2 квітня – Всесвітній день поширення інформації про аутизм, а квітень – місяць, присвячений цій же темі. В Україні про аутизм лише нещодавно почали говорити на загальносуспільному рівні.    У 2007 році Всесвітня Організація Охорони Здоров’я (ВООЗ) заявила, що людство стоїть перед обличчям серйозної проблеми: кількість людей з інтелектуальними та неврологічними проблемами, що включають аутизм, неухильно зростає  на 14% щороку.   Не існує ні аналізів, ні змін у людському організмі, за якими можна діагностувати аутизм. Діагноз ґрунтується на спостереженні за поведінкою людини й психіатричному скринінгу. Аутизм у дітей зустрічається частіше, ніж ракові захворювання, діабет і СНІД разом узяті. Багато вчених уважають, що аутизм — це поєднання генетичної схильності до хвороби, яка запускається деякими видами екологічного, соціального та токсичного впливу. Ще в ранньому віці діти починають виявляти ознаки аутизму: проблеми із спілкуванням, порушену соціальну взаємодію й поведінку з повторенням одноманітних дій. Глибина  порушень психіки та органічні ураження нервової системи можуть бути різними. Хоча прояви  аутизму супроводжують людину все життя, деякі діти з розладами  аутистичного спектру досягають такого значного прогресу, що їхній стан більше не відповідає критеріям захворювання. Ключ до такого успіху – кваліфіковане раннє втручання.

Один з найкращих способів розвинути соціальні навички в аутичних школярів – це навчити їхніх однокласників правильним стратегіям поведінки та взаємодії з особливими дітьми. Саме на це спрямована інклюзивна освіта, головним меседжем якої є соціалізація особливих дітей та набуття навичок комунікації зі здоровими однолітками та всіма учасниками освітнього процесу.

Категорія: Новини