29 листопада 2018 року на базі Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради відбувся круглий стіл у межах Всеукраїнського проекту дослідно-експериментальної роботи з теми «Управління системою освіти об’єднаної територіальної громади в умовах децентралізації влади».

29 листопада 2018 року на базі Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради відбувся круглий стіл у межах Всеукраїнського проекту дослідно-експериментальної роботи з теми «Управління системою освіти об’єднаної територіальної громади в умовах децентралізації влади». Захід проведено  спільно з Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти». До участі запрошувалися члени творчої групи: керівники відділів (секторів) освіти об’єднаних територіальних громад Асканійської, Музиківської, Тавричанської, Чаплинської, Великокопанівської, Гладківської, Хрестівської, Кочубеївської, Костянтинівської, Григорівської, Долматівської сільських рад, Новокаховської об’єднаної територіальної громади Новокаховської міської ради.

У роботі круглого столу взяли участь науково-педагогічні працівники академії, радник з муніципальних послуг Херсонського ВП «Центр розвитку місцевого самоврядування» Гуцоляк Оксана Олександрівна; голова Музиківської сільської ради Музиківської об’єднаної територіальної громади Білозерського району Херсонської області, заслужений учитель України Лейбзон Олександр Арнольдович.

Розпочав роботу круглого столу координатор Всеукраїнського проекту дослідно-експериментальної роботи, ректор академії, професор Зубко Анатолій Миколайович. У своєму вступному слові він наголосив на основних завданнях академії, відділів освіти, методичних служб територіальних громад у період становлення Нової української школи відповідно до реформи децентралізації влади. Також ректор чітко окреслив, які основні кроки потрібно зробити  щодо створення якісних освітніх послуг для всіх учасників освітнього процесу сільської школи, адже створення об’єднаних громад надає жителям сіл широкі можливості для формування своєї унікальної та ефективної системи управління освітньою сферою, яка в результаті допоможе підвищити якість освітніх послуг і заощадити кошти громади.

Примакова Віталія Володимирівна, доктор педагогічних наук, професор кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти розповіла учасникам про враження від відвідування закладів освіти Фінляндії та Польщі. Звернула увагу на зовнішній вигляд шкільних споруд, технічного обладнання класів, їдалень, спортивних та концертних залів. Розповіла про систему навчання, взаємодію вчителя, учнів і батьків, громадських організацій у процесі розвитку особистості. Після виступу відповіла на значну кількість запитань.

Запрошений до участі в роботі круглого столу голова Музиківської сільської ради Музиківської ОТГ Лейбзон Олександр Арнольдович у виступі окреслив своє бачення на розвиток освіти у громаді, розповів про взаємодію ради і закладів освіти, поділився деякими стратегічними питаннями в процесі розвитку та фінансування освіти.

Радник з муніципальних послуг Херсонського ВП «Центр розвитку місцевого самоврядування» Гуцоляк Оксана Олександрівна докладно розповіла про імплементацію реформи децентралізації та розвитку освіти в Херсонській області, наголосила на тісній співпраці з академією.

Цікавою була доповідь кандидата педагогічних наук, викладача кафедри педагогіки й менеджменту освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» Кузьміч Тетяни Олександрівни, яка розповіла про структуру і систему освіти у країнах Білорусії та Латвії, продемонструвала фільм про перебування в цих країнах.

Вивчаючи й обговорюючи системи освіти країн Європи: Чехії, Словаччини, Німеччини, Швеції, Данії, учасники круглого столу прийшли до висновку, що необхідно взяти кращі приклади взаємодії всіх структур, що формують розвиток освіти в громаді й створити свою модель. Ухвалюючи резолюцію круглого столу, учасники запропонували:

  1. Провести анкетування щодо ставлення працівників освіти ОТГ до експерименту та готовності участі в проекті;
  2. Розробити та апробувати моделі взаємодії методичних служб (секторів) ОТГ із закладами освіти, виконавчими службами і громадськими структурами;
  3. Вивчити практику взаємодії методичних служб з педагогами в Кочубеївській, Хрестівській, Мирненській, Каланчацькій, Чаплинській об’єднаних територіальних громадах.
  4. Проводити обмін досвідом зі створення методичних служб в ОТГ.
  5. Узяти участь у підготовці методичних рекомендацій «Розвиток освіти ОТГ: кращий закордонний досвід».
  6. Залучити до роботи в творчій групі представників новостворених громад.
  7. Провести науково-практичний семінар «Створення ефективної моделі методичного супроводу в ОТГ».
Категорія: Новини
Оберіть мову