21 березня 2018 року відповідно до плану роботи КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» кафедра теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій провела обласні педагогічні читання з теми «Ідеї дитиноцентризму в педагогічній і літературній спадщині Я. Корчака (до 140-річчя від дня народження)»

21 березня 2018 року відповідно до плану роботи КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» кафедра теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій провела обласні педагогічні читання з теми «Ідеї дитиноцентризму в педагогічній і літературній спадщині Я. Корчака (до 140-річчя від дня народження)» для науково-педагогічних працівників, працівників методичних служб, учителів початкових класів, вихователів, музичних керівників закладів дошкільної освіти, працівників психологічної служби, усіх зацікавлених осіб із міста Херсона та області.

Із вітальним словом до учасників педагогічних читань звернулася Лідія Іванівна Слободенюк, проректор з навчально-методичної роботи академії, яка акцентувала увагу на багатогранності впливу педагогічної системи Януша Корчака на сучасну освіту, співзвучності пріоритетних акцентів його творчості з концепцією Нової української школи. Тетяна Вільямівна Комінарець, завідувач кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій, наголосила на багаторічних роздумах, спостереженнях, висновках відомого педагога, лікаря, письменника за складним суперечливим феноменом дитини й дитячого світу. Тетяна Іванівна Туркот, доцент кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій, актуалізувала мисленнєвий шлях педагога, який привів його до утвердження ідей дитиноцентризму, акцентувала увагу на фундаментальному висновку видатного письменника про важливість стратегічної переоцінки ставлення до дітей та їхнього світу.

Обласні читання зібрали багато відомих гостей, небайдужих до творчості Я. Корчака.

Розалія Степанівна Ліпінська, голова Херсонської Громадської організації «Польське товариство «Полонія», передала вітання від консула Одеського консульства республіки Польща Шмітке Анджея та зазначила напрями співпраці закладів освіти та громадських організацій щодо вивчення культурної спадщини польського народу.

Ігор Ілліч Левін, директор Недержавного навчально-виховного об’єднання «Дошкільний заклад-спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «ХАБАД» з поглибленим вивченням івриту та англійської мови, доповів про застосування в школі концепції педагогічного партнерства Я. Корчака. Здобувачі освіти «ХАБАД» різних вікових меж (від початкової до старшої школи) представили театралізовану замальовку «Праведнику світу присвячується», яка зворушила серця і душі присутніх в залі, викликала багато емоцій.

Марина Борисівна Колокот, корекційний педагог, керівник дитячого творчого колективу дітей з особливими потребами Херсонського загальноосвітнього навчально-виховного комплексу № 48 Херсонської міської ради,  продемонструвала відеоролик, де відображено велику доброчинну роботу дитячого колективу для воїнів АТО.  Діти виступили з композицією «Я малюю новий світ», чим розчулили присутніх на заході.

Людмила Василівна Шалаєва, директор Херсонської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №16 із вивченням мов національних меншин Херсонської міської ради, приділила увагу тезам автора книг «Як любити дитину», «Право дитини на повагу» про те, що світ дітей є так само складним, психологічно насиченим, самобутньо організованим, як і світ дорослих, зробила висновок про інноваційний підхід Я.Корчака до розуміння феномена дитини, дитячого колективу, потреби яких дорослим необхідно враховувати. Здобувачі освіти заспівали музичну замальовку польською мовою для учасників педагогічних читань, чим викликали захват у публіки.

Едіас Павел, учитель польської мови громадської організації «Польське товариство «Полонія», був зворушений емоційно насиченою атмосферою, що тривала під час заходу, присвяченому  Янушу Корчаку. Він сконденсовано виклав педагогічну філософію видатної постаті ХХ століття.

Марина Василівна Вороніна, директор ясел-садка компенсуючого типу центр розвитку дитини №60 Херсонської міської ради, підсумувала обласні педагогічні читання месиджем великого педагога про паритетні стосунки, тісну співпрацю і співжиття вихователів із дітьми та актуалізувала ідеї Я.Корчака в педагогічну діяльність ЗДО.

Анатолій Іванович Семикопенко, учитель початкових класів, учитель-методист Горьківської ЗОШ І-ІІІ  ступенів Каланчацького району, висвітлив питання розмаїтості практичної формувально-розвивальної діяльності педагога, пов’язаної зі становленням особистостей вихованців.

Фінальною крапкою обласних педагогічних читань із теми «Ідеї дитиноцентризму в педагогічній і літературній спадщині Я.Корчака (до 140-річчя від дня народження)» стала теза, що практична й теоретична спадщина Я.Корчака є одним із чинників активної демократизації освітнього процесу, набула поширення в європейській системі другої половини ХХ століття та була безпосереднім джерелом концепції дитиноцентризму, що популяризується нині  Новою українською школою.

Учасники заходу були задоволені отриманою цікавою й корисною інформацією, зворушені педагогічною життєвістю рефлексій, умовиводів та ціннісних формул знавця дитячих душ Януша Корчака.

Категорія: Новини
Оберіть мову